לא מספיק לגרש את החושך | עניין משפחתי

    עניין משפחתי No Comments on לא מספיק לגרש את החושך | עניין משפחתי

    הרבנית ימימה מזרחי בשיחה עם רחל פסטג: "'וַיֹּאמֶר שַׁלְּחֵנִי כִּי עָלָה הַשָּׁחַר וַיֹּאמֶר לֹא אֲשַׁלֵּחֲךָ כִּי אִם בֵּרַכְתָּנִי'. לא מספיק לי שהמאבק יסתיים ושהוצאנו את דינה. ההפך של חושך הוא לא אור, אלא חשק. אנחנו רוצים לראות ברכה מתוך כל מה שקרה ולא מסתפקים בזה שכל מה שהיה הסתדר"

    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרבנית ימימה מזרחי, שוחחה היום (רביעי) עם רחל פסטג בתכנית "עניין משפחתי", על פרשת השבוע וחג החנוכה הקרב ובא. "זו פרשת המאבקים, אנחנו רואים את זה לצערנו בתוך העם שלנו בימים אלה ממש. יש שלוש מלחמות בפרשה: מלחמה עם מלאך נורא שיעקב פוגש בלילה, והוא יוצא מהמאבק הזה צולע על ירכו. המאבק היותר קשה זה עם אח שלך, 'הצילני נא מיד אחי מיד עשיו'. והקשה שבמלחמות זה על כבודה של בת ישראל. כשנלקחת דינה לשכם. זו המלחמה של אחרית הימים, השמירה על ילדינו".

    הרבנית המשיכה: "חז"ל מלמדים אותנו את המסקנה של יעקב מכל המאבקים. ריבונו של עולם אחרי שידענו חושך. 'וַיֹּאמֶר שַׁלְּחֵנִי כִּי עָלָה הַשָּׁחַר וַיֹּאמֶר לֹא אֲשַׁלֵּחֲךָ כִּי אִם בֵּרַכְתָּנִי'. לא מספיק לי שהמאבק יסתיים ושהוצאנו את דינה. ההפך של חושך הוא לא אור, אלא חשק. חשק חדש לחיים. אנחנו רוצים לראות ברכה מתוך כל מה שקרה ולא מסתפקים בזה שכל מה שהיה הסתדר".

    האזינו



    0 תגובות